021-6123
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 بهمن 1398 در ساعت 36 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ترازوی گرمی دیجیتال ترازویی با سرعت و دقت بالا و حساسیت بسیار زیاد در وزن کردن است. این گروه از ترازوها به­ طور کلی می ­توانند از کمتر از یک گرم تا سه کیلوگرم در بیشتر مدل­ ها، و در نهایت شش کیلوگرم را با حساسیت یک صدم تا یک هزارم گرم بسنجند. در بعضی نمونه های خاص حتی با حساسیت یک صدهزارم گرم (0.00001) نیز اندازه گیری می شود که این نوع ترازوهای گرمی در گروه ترازو آزمایشگاهی های بسیار حساس قرار می گیرند و در موارد خاص و بسیار حساس و حرفه ای استفاده می شوند. البته باید در نظر داشت که کارخانه های مختلف انواع متفاوتی از این نوع ترازوها تولید می کنند که ظرفیت توزین آنها با یکدیگر متفاوت است و هر کدام کاربردهای خاص خود را در صنعت و تجارت دارند. انواع ترازوی گرمی دیجیتالی دارای لودسل های بسیار حساس هستند که به محض قرار گرفتن جسم بر روی آنها عملیات وزن کردن را آغاز می کنند. این گروه از ترازوها از پیچیده ترین و به روزترین فناوری های عرصه توزین بهره برده اند که قابلیت آنها را در موارد خاص، بسیار بالا می برد.

ویژگی های ترازوی گرمی دیجیتال

ترازوی گرمی دیجیتال با سرعتی کمتر از یک ثانیه و خطای بسیار کم در صنعت و شغل های حساس مختلفی مثل طلاسازی، طلافروشی، فروش محصولات دارویی گیاهی، محصولات کشاورزی، ساخت داروهای مختلف شیمیایی و موارد دیگر استفاده می شود و به همین دلیل به این نوع ترازوها، ترازوی طلاکشی، ترازوی گرمی دیجیتال طلا، ترازوی زعفران و ترازوی مثقالی هم گفته می شود.

کاربرد ترازوی گرمی دیجیتال

بسیاری از صنایع به دلیل ارزشمند و گران بودن محصولات خاصشان می بایست وسیله ای برای وزن کردن داشته باشند که بسیار دقیق باشد چرا که هر ذره از این محصولات دارای ارزش مالی بسیار است. از این گونه شغل ها می توان طلاسازی و طلافروشی را نام برد. در کنار طلافروشی که صنعتی جهانی و بسیار گران و حساس است، تولید و ساخت زیورآلات و وسایل نقره نیز در دنیا معمول است و وزن کردن و دقت در اندازه گیری این فلز نیز به دلیل گران بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. چنین است که در این طور موارد هم استفاده از ترازوی گرمی طلا ، مورد نظر صاحبان این شغل هاست. همچنین کارخانه های تولید و فروش داروهای شیمیایی و گیاهی نیز به ترازوهای بسیار دقیق در وزن کردن مواد مورد استفاده خود نیازمندند که استفاده از این دسته ترازوها را برای آنان بسیار با اهمیت می کند. علاوه بر آن بعضی محصولات کشاورزی مثل زعفران و هل هم که در گروه کالاهای گران قیمت قرار می گیرند نیاز به ترازوهای دقیق و حرفه¬ای دارند و به این ترتیب مشاهده می شود که نیاز به ترازوهای گرمی دقیق در صنعت های مختلف کاملا ضروری است.

انواع ترازوی گرمی دیجیتال

دسته بندی ترازوهای گرمی دیجیتال با حساسیت این نوع ترازوها در وزن کردن و با عدد دقت و حساسیتشان به این شکل نشان داده می شوند: 0.1 گرم، 0.01 گرم، 0.001 گرم، 0.0001 گرم و 0.00001 گرم که ترازوهای یک دهم، یک صدم، یک هزارم، یک ده هزارم، و یک صدهزارم گرم و یا ترازوی دوصفر، ترازوی سه صفر، ترازوی چهار صفر و... خوانده می شوند. البته باید توجه داشت که همین ترازوها در بازارهای خرید و فروش محصولات کشاورزی و طلا به نام های دیگری مثل ترازوی زعفران ، ترازوی مثقالی و ترازوی طلا کشی نامیده می شوند. انواع ترازو آزمایشگاهی نیز زیر مجموعه ترازوی گرمی قرار می گیرند. ترازوهای آزمایشگاهی ترازوهای با حساسیت بالاتر و دقیق تر و در بسیاری موارد دارای محفظه توزین هستند. زیرا در گروه ترازوهای آزمایشگاهی، کمترین خطا می تواند بیشترین آسیب را به همراه داشته باشد و در بسیاری مواقع، مواد مورد آزمایش نباید در معرض ترکیب با هوا قرار بگیرند تا موجب ایجاد واکنش شیمیایی نشود. در وزن کردن مواد آزمایشگاهی حتی گرمای دست آزمایشگر می تواند باعث بالا رفتن دما و ایجاد واکنش در آزمایش شود و به همین دلیل است که بسیاری از ترازوهای آزمایشگاهی دارای شیشه هستند و آزمایش کننده حتی نباید با دست مواد را داخل محفظۀ توزین بگذارد و باید از پنس استفاده کند. بعضی ترازوهای گرمی آزمایشگاهی قابلیت سنجش میزان رطوبت مواد را هم دارند که این ویژگی هم در صنایع آزمایشگاهی ضروری است.

شکل ظاهری ترازوی گرمی دیجیتال

ترازوی گرمی دیجیتالی در شکل های مختلف و از طرف کارخانه های متفاوت تولید و عرضه می شود. در جستجویی در بازار خرید ترازوی گرمی دیجیتال مشاهده می کنیم تنوع بسیار گسترده ای از این نوع ترازوها مشاهده می شود. از انواع کوچک و جیبی و تاشو گرفته که چند گرم را اندازه گیری می کنند تا نمونه های بزرگتر که می توانند وزن بیشتری را محاسبه کنند. همان طور که بیان شد بسیاری از این ترازوها در صنعت فلزات گرانبها استفاده می شوند و بنابراین باید دارای بدنه و سیستم قوی و نمایشگرهای واضح و شفاف باشند تا در تجارت این امکان به فروشنده فلز گرانبها و از طرف دیگر به مشتری هم داده شود تا در جریان روند وزن کشی فلز قرار بگیرند و ازین ¬روست که این دسته از ترازوهای گرمی باید نمایشگر مخصوص مشتری نیز داشته باشد تا میزان وزن و قیمت فلز مورد نظر را به طور واضح برای مشتری ها به نمایش بگذارد و به همین خاطر است که در ترازوهای دیجیتال گرمی طلا که امروزه در طلافروشی ها استفاده می شود، نمایشگر دومی هم در نظر گرفته شده است که عددهای مربوطه را برای مشتری به نمایش می گذارد. میزان شفافیت و وضوح این نمایشگر ویژه مشتری باید به حدی باشد که از پشت شیشه محصور شده در طلافروشی ها دیده شود. معمولا ترازوی گرمی که برای وزن کردن فلزات گرانبها استفاده می شود دارای سطح توزین استیل و شفاف به شکل گرد یا چهارگوش و در بیشتر موارد، مسطح است اما از نوع سینی پیاله ای هم در آنها استفاده می شود تا در صورت پرت کردن فلزی مثل طلا به داخل سینی توزین و سرعت عمل، از آن بیرون نیفتد. باید توجه داشت ترازوهای گرمی نباید در معرض وزش باد و گرد و غبار قرار بگیرند و بهتر است برای حفظ دقت و کارآیی شان آنها را درون محفظه ای و به دور از جریان هوا و گرد و غبار قرار داد و به این نکته نیز باید توجه داشت که محل قرارگیری این ترازوها در هنگام استفاده باید صاف و هموار باشد، زیرا نااستوار و لق بودن ترازو باعث ایجاد خطا در وزن کردن می شود.

قابلیت های ترازوی گرمی دیجیتال

نخستین ویژگی که هر ترازوی گرمی دیجیتال باید داشته باشد، وزن کردن دقیق است و از همین روست که حتی نام گذاری ترازو گرمی با توجه به دقت آن انجام می شود. نکتۀ بعدی مربوط به استفاده از اینگونه ترازوها در صنایع مختلف است. مثلا از آنجایی که انواع ترازوی گرمی دیجیتال مثل ترازوی گرمی در صنایعی مثل فروش فلزات گرانبها به کار می روند، باید ویژگی های خاصی نیز داشته باشند.یکی از این ویژگی ها استفاده از واحدهای وزنی مختلف مثل سوت، گرم، مثقال، اونس، و قیراط در اینگونه صنایع است که تبدیل گرم به هر کدام از این واحدهای وزنی در بسیاری از ترازوهای دیجیتال گرمی پیش بینی شده است، و این کار تنها با زدن یک دکمه انجام می گیرد و نیازی به انجام محاسبات دقیق و پیچیده دستی نیست. باید توجه داشت که هر اونس برابر با 103431/31 گرم و هر مثقال برابر 608/4 گرم است و تبدیل دستی واحد گرمی مورد نظر به هر کدام از این واحدها کاری دشوار است. در بسیاری ترازوهای دیجیتال گرمی مثل ترازو دیجیتال گرمی طلا امکان اتصال به کامپیوتر و چاپگر و گرفتن پرینت فاکتور خرید هم پیش بینی شده است.

شرکت های تولید کننده ترازوی گرمی دیجیتال

خرید ترازوی گرمی دیجیتال را می توان از شرکت های مختلفی که در این امر فعالیت دارند انجام داد. از جمله شرکت های معتبر در تولید ترازوی گرمی، شرکت کیا است که ترازوهای تولیدی آن قیمت مناسب تری نسبت به سایر برندها دارد و برای کارهای سبک تر و اندازه های کوچکتر مناسب تر هستند. شرکت AND ژاپنی نیز از معتبرترین شرکت های تولیدکنندۀ ترازوی گرمی است که البته دو نوع از ترازوی گرمی دیجیتال را تولید می کند: دستۀ اول ترازوهای تولید شده در کشور ژاپن است، و دسته دوم ترازوهایی است که تحت لیسانس کشور ژاپن، و در چین تولید می شود که به دلیل بالاتر بودن قیمت ترازو گرمی ساخت ژاپن، می توان از نوع تحت لیسانس آن استفاده کرد. برند MH یا (Ming Heng) هم در چین تولید می شود و از شرکت های فعال در این زمینه است. شرکت سارتریوس (Sartorious) آلمان هم از تولید کننده های ترازوی آزمایشگاهی و ترازوی گرمی است و انواع ترازوهای گرمی را تولید می کند. شرکت تایوانی جادور (Jadever) هم یکی دیگر از شرکت های تولید کننده ترازوی گرمی دیجیتال طلا است. همچنین شرکت سوئیسی متلر تولدو (Mettler Toledo) که آن هم از تولیدکنندگان بسیار حرفه ای ترازو گرمی است که ترازوهایی با کیفیت و حساسیت و دقت بسیار بالا و حرفه ای تولید می کند و قیمت ترازوی طلا کشی تولید شده توسط این شرکت به نسبت قیمت ترازوهای دیگر برندها به طور مشخص بالاتر است. ترازوهای این شرکت مناسب شرایط فوق حساس آزمایشگاهی است و در صنعت های دیگر کمتر استفاده می شود. البته باید در نظر داشت که ترازوهای این برند سوئیسی دارای کارآیی بی¬نظیری هستن و می توان گفت فرسایش ناپذیرند. منبع انرژی ترازو گرمی دیجیتال معمولا برق و باطری قابل شارژ است که استفاده از ترازوهای گرمی را در شرایط مختلف آسان می کند.

قیمت ترازوی گرمی دیجیتال

قیمت ترازوی گرمی بستگی به فاکتورهایی همچون برند، دقت اندازه گیری، گارانتی، و خدمات پس از فروش آن دارد که با توجه به تغییر هر کدام از این فاکتورها، قیمت ترازوی گرمی دیجیتال هم متفاوت می شود. شرکت ترازمایش انواع ترازوهای دیجیتال گرمی و از جمله ترازوی طلا را ارائه می کند و قیمت ترازوی طلا کشی که در این سایت ارائه شده با توجه به دقت و حساسیت این نوع ترازوها متناسب با بودجه خریداران محترم پیش بینی شده است. خرید ترازوی گرمی طلا از این شرکت به سود خریداران گرامی این شرکت است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()